Ekonomi

Kuveyt Türk’ten Veriye Dayalı Bankacılık Raporu

Kuveyt Türk tarafından hazırlanan Veri Odaklı Bankacılık Raporu, bankacılık departmanında bilgi odaklı analiz ve teknolojiler konusunda kapsamlı çıktılar sunmaktadır.

Bankadan yapılan açıklamaya göre, yenilikçi ürün ve hizmetleriyle 34 yıldır müşterilerine hizmet veren Kuveyt Türk, farklı konulardaki araştırma raporlarını kamuoyunun bilgisine sunmaya devam ediyor.

Teknolojik gelişmelere paralel olarak dijital bir dönüşüm içerisinde olan bankacılık departmanında değeri her geçen gün artan bankacılık departmanında şubede veri odaklılığın rolünü, sağladığı analizleri ve gelişen teknolojileri araştıran Kuveyt Türk Bilgiye Dayalı Bankacılık Raporunu Fikrinn Platformu’nda yayınladı.

Veriye Dayalı Bankacılık Raporu, bankacılık sektöründeki veriye dayalı analiz ve teknolojilere ilişkin kapsamlı çıktılar sunuyor. Rapora göre dolandırıcılık tespiti, kredi ve finansman kararları, chatbot ve görsel asistan, kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi verilerin kullanıldığı alanlar arasında yer alıyor.

Kuveyt Türk’ün Bilgiye Dayalı Bankacılık Raporu’na göre veriler, son dönemde şirketlerin stratejik kararlar alırken kullandıkları değerli bir kaynak haline geldi. Elde edilen verilerin gerçek anlamda işlenmesi sayesinde kişiye özel iş ve hizmetlerin müşteri ihtiyaçlarına göre uyarlanması, operasyonel süreçlerin optimize edilerek verimliliğin artırılması, iyileştirilmiş risk yönetimi uygulamaları ve gerçeğe uygun kredi yönetimi ile operasyonel kalitenin artırılması, imalat süreçlerini zamanında tespit ederek müşteri güvenliği.

Raporda yer alan Ulusal İş Araştırma Enstitüsü ve Narrative Science tarafından yapılan ortak bir araştırmaya göre, bankaların yüzde 32’si piyasada rekabet avantajı elde etmek için tahmine dayalı analitiği ve diğer yapay zeka teknolojilerini kullanıyor.

Salesforce raporuna göre tüketicilerin yüzde 84’ü müşteri deneyiminin sunulan ürün ve hizmet kadar değerli olduğunu düşünüyor. Accenture tarafından yapılan bir araştırmaya göre müşterilerin yüzde 30’u daha iyi ve kaliteli hizmet almak için farklı bankaları tercih ediyor. Bu nedenle müşterilere verilerle sunulan kişiselleştirilmiş hizmetler verimliliği artırırken karlılığı da olumlu yönde etkiliyor.

Gartner’ın araştırmasına göre, 2024 yılına kadar kuruluşların yüzde 30’u bilgi analitiği yönetişim platformlarına yatırım yapacak ve güvenilir içgörülerin iş üzerindeki etkisini artıracak. 2025 yılına kadar, modern bir veri ve analitik yönetişim yaklaşımını benimsemeyen işletmelerin yüzde 80’i küçülmeye gidecek.

Yine birebir araştırmaya göre, 2024 yılına kadar kuruluşların yüzde 75’i, birleşik bilgi ve analitik girişimlerini desteklemek ve kurumsal başarısızlığı önlemek için merkezi bir veri ve analitik yapısı kurmuş olacak.

Veri ambarı, tüm verilere tek bir yerden ulaşılan ve bir bankadaki tüm birimlerin diğer birimler hakkında bilgi edinmesine olanak sağlayan bir sistemdir. Veri ambarlarında bilgi, tarihsel süreçteki tüm değişiklikleriyle birlikte depolanır. Tüm bilgilerin tek bir kaynaktan yönetilmesini sağlayan veri ambarı, bankalar için vazgeçilmez yapılar arasında yer almaktadır. Bir bilgi deposu olmadan, bir şirketin günümüzün giderek artan rekabetçi pazarında hayatta kalması zordur.

Rapora göre son dönemde yapay zeka ve veri analitiğine yapılan yatırımların artmasıyla bu alanlardaki çalışmalar hız kazanıyor. Bu, özellikle bankalar olmak üzere büyük bir veriye dayalı iş ihtiyacı olan şubeler için önemli bir potansiyel anlamına gelir. Business Insider tarafından hazırlanan bir rapor, bankaların yaklaşık yüzde 80’inin yapay zekanın kendi segmentlerine sunduğu potansiyel faydaların farkında olduğunu gösteriyor.

Başka bir araştırmaya göre küresel bankacılık departmanında yapay zekanın pazar büyüklüğü 2020’de 3,88 milyar dolar iken bu büyüklüğün 2030’da 64,03 milyar dolar olması bekleniyor. bugün bir trendden ziyade gereklilik.

“Veri odaklı hareket etmek birçok kişi için çok değerli.

Kuveyt Türk Strateji ve İnovasyon Kümelenmesi Yöneticisi Dr. Selman Ortaköy, günümüzde birçok kesim için bilgi odaklı olmanın büyük önem taşıdığını, özellikle bankacılık sektöründe veri odaklı dönüşüm potansiyelinin yüksek olduğunun dikkat çektiğini kaydetti.

Ortaköy şu değerlendirmelerde bulundu:

“Bu kapsamda hazırladığımız Veriye Dayalı Bankacılık Raporu, bölümde gelinen noktayı ortaya koyan ve bundan sonraki süreçle ilgili öngörüler içeren değerli bilgiler ve yaklaşımlar içermektedir. Müşteri odaklı pazarlama, dolandırıcılık tespiti, kredi ve risk yönetimi kararları, chatbot/görsel asistan ve kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi bilgiden daha fazlasıdır.Bilgi odaklı bankacılığın odaklandığı en önemli alanların ortasında yer alır.

Kuveyt Türk olarak çalışmalarımızı geliştirirken bilgiye her zaman değer verdik. Ayrıca 2017 yılında ilk kez hayata geçirdiğimiz Bilgi Nimet Gelişim Programımız ile her yıl iş birimlerinde görev yapan çalışma arkadaşlarımızın modelleme, analiz ve raporlama yetkinliklerinin gelişimine katkıda bulunuyoruz. Gelecek planlarımız ve stratejik hedeflerimiz doğrultusunda 2025 yılına kadar tüm birimlerimizde görev yapan 100 bilişimci ve 750 veri analistini yetiştirme hedefimize emin adımlarla ilerliyoruz.”

osmaneli-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu